torsdag den 21. oktober 2010

Funkmaster-sehnsucht must be obeyed

Lady Gaga...
Jeg under enhver at have været til koncert med hende og jeg kan høre, at hun har været alle pengene værd. Egentlig er jeg ikke så ked af at jeg ikke var med selv. Da billetterne blev sat til salg havde jeg lige været til U2-koncert og selv nu, hvor alle har haft den fedeste aften, synes jeg ikke der gik noget af mig, fordi jeg sad hjemme og hæklede babylegetøj igår. Hun er sikkert god, men hun har ikke helt fanget mig.

Men Prince...
Den lilla prins graver et større og større behov for at være der når han spiller live og battler bas-Ida, for Prince er tonen fra hele min ungdom. Jeg tror jeg er indehaver af en rimeligt anseelig del af alle hans udgivelser og synes stadig at Dirty Mind er soundtracket til mit liv.

Også af andre grunde end den indlysende varedeklaration, der lige så tydeligt kunne definere bestyrelseslokalet.

Jeg har ellers besluttet at jeg ikke har råd. Jeg har besluttet, at jeg ikke gider at stå lige bag ved ham den høje med rygsækken og jeg gider ikke se på flere Herning-trunter, der bare står ubevægelige med tasken på skrå, så remmen splitter barmen. Men lige nu, ikke?

Han kastede sin guitar ud til publikum i Forum i aftes for crying out loud.

Han er Prince og jeg kommer så meget til enten at købe en billet eller begrave mig i afsavnets smerte, pine mig selv med gennemlytning af hele den lille mesters værk - og ende med at stå i Herning alligevel.

4 kommentarer:

  1. Jamen det synes jeg du skulle gøre. Og så kan vi efterfølgende udveksle Herningerfaringer. Jeg skal så meget på Roadtrip i morgen. Helt til Herning. Men det er ingenting, for engang for 24 år siden, eller sådan noget, der tog jeg helt til Gøteborg for at se ham. Uden svenske penge. På nogle ret så bagerste rækker. Helt uden storskærm. Og det var hver en krone værd. Ses i Hernings!

    SvarSlet
  2. Jeg holder med Fru Z. Billet til dig da! Tog SÅ meget med hvis ryggen ku holde. Altså det er jo Prince.
    - så hils i Herning :)

    SvarSlet
  3. @Fru Z:Hvordan havde Prince det?

    SvarSlet
  4. Han var i topform,den lille fyr. Det var for funky. Du kan læse mere om det ovre hos mig.
    Men hvor er jeg ked af, at du er udsat for en dum mand. Havde da været meget sjovere, hvis vi på en måde havde funket sammen fredag aften. Og hvor skal du bare ikke finde dig i ham der alfatøsedrengen. Nå!

    SvarSlet

Jeg er glad for kommentarer. Det er rart at vide, at der er nogen, der gider...