fredag den 12. november 2010

Baby-stesolid?

Det er et faktum at hele verden har valgt en lang kold vinter til at formere sig i. Jeg kender 1 stk hunkøn, der ikke er i nærheden af at være skruk og ellers er alle enten udstyret med baby, mave eller ægløsningsgadget.
Det er fint, det er livsbekræftende og det er sundt at få sit hamsterhjulsliv sat i perspektiv af noget der er så stort og vigtigt.

Jeg glæder mig sindssygt til at se Linda og de andre som nogens mor, til at møde Anton og jeg har en FEST med at hækle legetøj og tæpper til alle dem, der skal have gaver og som kan finde på at kalde mig moster Lene.


Men det er også angstprovokerende for sådan en som mig.

Hvad nu, hvis jeg ikke kan finde ud af at have med alle de små mennesker at gøre? Hvad nu, hvis jeg ikke gider?

Hvad nu hvis de stikker i et vræl, så snart de ser mig (og mit nye mørke hår)? Sådan nogle skal holdes rigtigt, dikkedikkes rigtigt og man må vist ikke grine højt og sige frække ord i nærheden af de fromme små.
Man må ikke hvirvle støv op mens man synger fjernbetjenings-solo og ... Er det ikke også noget med at de vågner om natten og vækker folk, der ikke er deres mor?

Jeg skal være sammen med mine to søstre i weekenden. Begge udstyret med baby.
Må man... og jeg spørger bare... kombinere portvin og stesolid?
   
  

1 kommentar:

  1. Sygeplejersken siger: en lille combo har aldrig skadet nogen ;) Gå for den - og dermed en deeeeejlig afslappende weekend, he he!

    Og ang det med børn. Det skræmte også the bejesus ud af mig, inden jeg selv blev mor. Og nu? Jeg er stadig skræmt til døde ;) Men på den gode måde, hvis man kan sige det sådan. Det passer aldrig særlig godt at få børn, og man føler sig aldrig helt klar (med mindre man er en af de der der har været skruk siden første gang de fik en dukke), men man lærer det hen ad vejen. Og selv om det er pikkehårdt med manglende søvn, gylp og de andre nederen ting der følger med, er det ingenting i sammenligning med den glæde det er! (super-cheesy-mom-udtalelse not intended!)

    SvarSlet

Jeg er glad for kommentarer. Det er rart at vide, at der er nogen, der gider...