torsdag den 25. november 2010

Single or double, miss?

Det passede helt fint til billedet, at det begyndte at sne. Store fede sneflager, som fik advendtskransen til at dufte ekstra meget af jul og fik plaiden til næsten af sig selv at lægge sig over mine knæ. Mens jeg strikkede en vest til et af de små børn.
Jeg er blevet rigtigt håndarbejdssavvy og har selv lært mig at strikke knaphuller og lukke af. Og så også at hækle i øvrigt.
Jeg er pavestolt og røvkedelig, for hver aften sidder jeg i mit sofahjørne og nyder strikketøj og fred. Så mangler vi bare kamillethe, halvbriller og grå knold i nakken. Og en lille kat, der ligger i den sprossede vindueskarm.

Derfor var jeg også lige ved at tabe en maske, da veninden fortalte om den overnatning hun skal på med sit arbejde.
Selv dagen er en dag, hvor hun og de andre ledere skal fastlægge næste års retning og spise middag og sådan. For lige at få noget socialt med (går jeg ud fra) bydes der også på morgenmad lørdag, hvorefter man kan køre hjem til sit eget.
En dag, en overnatning. 2 på hvert værelse.

Som jeg sidder der i mit sofahjørne, har jeg mistet lysten til at overnatte med kolleger på vandrerhjemsmåden og jeg fik kuldegysninger ved tanken om at skulle dele seng med en anden, man normalt kun omgås i skjorteklædt eller fuld tilstand.
Jeg er blevet for gammel, for forvænt og for privat. Tænk, hvis man kom til at strejfe den andens ubarberede ben med sit.

Veninden? Hun glædede sig ikke ligefrem, men lod til at acceptere firmapolitikken. Tror jeg havde faket en sygdom og købt et enkeltværelse til mig selv.
Godt man har sit strikketøj i fred.

2 kommentarer:

  1. You need to get out more, girl!
    Kom nu, du vil jo gerne være med i klubben :-D

    SvarSlet
  2. Øh. nej :) Mit arbejde gør, at jeg også er med i social-klubben, men jeg har absolut ingen intentioner om at blive en del af voksenspejder-kom-vi-sover-på-vandrerhjem-bevægelsen :)

    SvarSlet

Jeg er glad for kommentarer. Det er rart at vide, at der er nogen, der gider...