mandag den 6. december 2010

julefred

Mandag morgen. Kontoret klokken 7.

Jeg har sat mig for at lægge overspringshandlingerne først på dagen. Lave kaffe. Skrive. Drømme om Spaophold og juleferie. Måske juleferie på spahotel.
Jeg glæder mig til jul, det gør jeg bestemt. Men hvis jeg skal være helt ærlig, så måske ikke helt så meget som der står i den store Disneybog at man skal.

Allerede nu er der dybe tandmærker i mit skrivebord, fordi jeg arbejder i storrumskontor og fordi der altid er nogen, der skal larme sådan et sted. Især når de burde tie stille. Tandmærkerne blev sat mens vi skrev November.

Der er masser af julearrangementer og masser af besøg og ... propfuldt af mennesker i julen.


I år er hele familien samlet igen. Alle tre søstre med hver vores mand og de to andre med hver deres spædbarn. Mig med meget aktiv hund og mor og far. I et sommerhus.
Det er mange mennesker på ikke så meget plads og muligvis mere larm end på kontoret. Jeg har lagt en strategi om at slå den værste klaustrofobi og irritation ned med rigtigt mange ture ved strande.

Direkte afgang fra julefamilie til nytårstur til Norge med vennepar. Heller ikke meget ro der, men der er sne og ski og ... pissekoldt, så man bliver nødt til at være meget i hytten, tror jeg.

Jeg drømmer om et spaophold. Mig og bøgerne og varmt vand og massage. Må finde en konkurrence at vinde sådan et i - inden de andre møder ind og freden er forbi.

1 kommentar:

  1. Ae ae. Kender det godt. Hvis folk bare kunne lukke røven engang imellem, så ville det hele være meget sjovere!
    Håber manden i dit liv overrasker dig med et spaophold i julegave! :)

    SvarSlet

Jeg er glad for kommentarer. Det er rart at vide, at der er nogen, der gider...