tirsdag den 28. december 2010

Vidundermiddel med modifikationer

Sikke en jul.
Hele familien, 8 voksne, 1 hund og to spædbørn, heraf 1 med øjenbetændelse i et sommerhus. 3 voksne med snotnæser og mig med fullblown hoste og feber oveni.
Hjalp heller ikke skidemeget at jeg er noget nær hypersensitiv-hysterisk med røg, så da kakkelovnsos blev sendt i fast rutefart omkring mine slidte slimhinder af den nyligt installerede varmepumpe, begyndte jeg at lyde som en gammel Ford, der ikke vil starte.

Prisen for stunt går til min mormor. Hun var ikke med i sommerhuset, men meldte sig i sympati under øjenbetændelsesfanerne.
Min mormor er gammel og det sødeste væsen i hele verden. Hun husker ikke så godt og hun tror enormt meget på læger og alt det, der ligner. Også hende fra Matas.

Mormor mente, at 'de' havde fortalt hende, at hun kunne bruge vidundermidlet kopattesalve til alt, lige fra tør hud til tørt hår (og hun har derfor brugt kopattesalve som balsam. Søde mormor). Jeg mente kun at det stads kunne bruges til mandeben.

Mormor mente, det kunne bruges som middel mod øjenbetændelse.

1 kommentar:

  1. Om ikke andet får hun forhåbentlig silkebløde øjne? Virtuel krammer til mormor og glædelig overstået jul til dig!

    SvarSlet

Jeg er glad for kommentarer. Det er rart at vide, at der er nogen, der gider...