søndag den 23. januar 2011

Stille før storm?

Jeg tror, at noget stort er på vej. Der kan ikke være andre forklaringer, siden hele verdens formidlere kun beskæftiger sig med fuldstændige ligegyldigheder.

Selv hæderkronede institutioner prøver panikagtigt at få sensationer ud af det mindste. På news-tickeren under en af  nyhedskanalerne så jeg at der stod noget med en dame, der havde fået botox i en rynke midt i panden.
Stop the press!

Interview-metoderne på TV2 er ændrede. Interviewerne har et fokus og kun et: At placere skyld, selvom der redegøres sagligt fra den interviewedes side om, at skylden ikke kan placeres, fordi der nogle gange bare er forglemmelser eller naturlige følger af handlinger.
Enten leger journalisterne også den spanske inkvisition, når de er hjemme (Hvem har SKYLDEN for, at der ikke er mere agurk i køleskabet? Hva?) eller også varmer de op til, at der kommer noget meget større.

Jeg kan godt gå og blive lidt nervøs for hvad det er der kommer. Men på den anden side må det også bare snart komme, for jeg er så træt af at forvente, at jeg får seriøse saglige nyheder præsenteret og igen bliver skuffet langt ind i intelligensen når det er Se-og-hør-sensationer, der bliver serveret med alvorlige panderynker, mens Henriette Kjærs svigermor bliver betalt for at udstille sig selv og svigerdatteren.

Er vælgere og journalister efterhånden ude af stand til at skelne person-sensationer fra politik, eller varmer vi bare op til noget kæmpestort? Det må hellere komme snart, for der er efterhånden ikke en redelig politiker i landet, der kan holde til sensationspressens opmærksomhed. (Nej, Villy Søvndal er ikke en redelig politiker)

Indrømmet. Der har også været lidt stille her på bloggen. Der er meget, jeg ikke skriver om lige nu, men jeg håber, at I er der stadigvæk, når der ikke er så langt mellem indlæggene.

1 kommentar:

  1. I'm here! Du kan ikke se det, men jeg vinker! :)

    SvarSlet

Jeg er glad for kommentarer. Det er rart at vide, at der er nogen, der gider...