onsdag den 22. juni 2011

Har du en livsforsikring?

I Storcentre og indkøbscentre landet over har forskellige firmaer stillet en stand op, der skal sælge deres varer og som er lavet af malet pap.

I mit indkøbscenter er der også en telefon-ø udenfor, hvor meget blonde piger tygger rigtigt meget tyggegummi og hvor de unge mandlige ansatte bruger alt for meget voks.
Og så er der Falck.

Falck er et respektabelt firma, der skal signalere sikkerhed, så derfor har de sørget for at det er voksne mænd, der bemander deres stand. Sammen med en Falck-kasse og nogle hjul. De plejer at stå lige ved udgangssvingdøren, så de også kan hjælpe damerne med rollator. Men nu er de flyttet til de der indgangs-svingbomme til supermarkedet. Lige ved siden af, så man ikke kan undgå de runde maver med slips ned over.

Jeg har et skilt med nej tak til reklamer på min postkasse, jeg turbohader facere og andre gadesælgere og jeg synes, de er den kommercielle pendant til Jehovas vidner, der kommer tilbage 3. gang.  Midaldrende mænd i Falckslips er ingen undtagelse, selvom de breder armene ud på come to daddy-måden.
Indrømmet. Jeg var ikke til pæn brug den dag. Jeg var træt og tung og ret dårligt gående - og derfor også skidesur og vrissen. Det fik mig ikke til at se med mildere øjne på gadesælgere.
Hans udbredte Messias-arme fik kun ansporet min fantasi til at vise mig et billede af, hvordan jeg løb hovedet ind i maven på ham på american football-måden. Resten af mig rejste børster og hvæsede.

Ik. lige. nu! sagde jeg.
Det er muligvis ikke det klogeste, jeg nogensinde har sagt, men han hørte det.

To smertefulde, tunge, hidsigskridt senere rakte Schlüterbølgerne den ene hånd frem mod mig og spurgte med hovedet på sned: Har du en livsforsikring?
Det VAR ikke klogt, det jeg sagde, men det burde eddermame være enkelt nok til at forstå.  Han var igang med at sige, at der også var en speciel forsikring til små børn, som alle ordentlige mødre burde sørge for at have, da jeg med mit ansigt ca 20 cm fra hans gentog mit simple budskab, bare lidt højere og en hel del mere hidsigt. IK. LIGE. NU! (blev der sagt)

Han skulle sørge for at tjekke sin egen livsforsikring og forvisse sig om den dækker død ved strubebid.
(Og nu ved jeg endelig, hvad jeg skal sige hvis jeg møder ham igen)

5 kommentarer:

  1. Uhh jeg ville have elsket det, hvis jeg havde set en kvinde skrabe lidt i jorden med fødderne og så storme ind i maven på en sælger. Med hovedet først. Godt gået! Point fra mig! Hader dem.

    SvarSlet
  2. Kæft mand, du lyder bare konsekvent sur???
    Du siger godt nok at du ikke er en vred ung mand, men lidt, ikk?

    Cheer up. Lige om lidt får du din lille smukkebas op på brystet, og du får lov at være mor i et land der sparer dig for mange bekymringer og sorger som kvinder andetsteds ikke spares for.
    Livet er skønt, og hvad du sender ud vender tilbage. Og du brokker dig altså for meget....

    Kærlige klem (det er sagt i bedste mening!) (for er egentlig ret sikker på at du er ret sød)

    SvarSlet
  3. Come on, det er jo bare en skrivestil og én måde at se på verden på, som bliver klemt ud her på SKYGGESIDENS blog. I mine øjne er det helt vildt skægt, underholdende og velskrevet. Tror man tager fejl, hvis det skulle være et udtryk for bloggerens generelle livssyn, der kommer ud i de små brudstykker her!
    Ved, det er velment, det er det her også. / Maskinmesteren

    SvarSlet
  4. Hæh, Maria, så skulle du være med til at lire alle de saftige bandeord af. Jeg kan kun to: Satan og bitterfisse, det kunne være at jeg kunne komme i træningslejr i maskinrummet?
    Jeg tager kage med!

    SvarSlet
  5. Du er hjertelig velkommen! Hvis du kan tåle at få snavsede hænder!

    SvarSlet

Jeg er glad for kommentarer. Det er rart at vide, at der er nogen, der gider...