mandag den 4. juli 2011

Anonyme kommentarer er vejen frem

Jeg har bestemt mig for at surfe lidt rundt på de blogs, jeg ikke læser så meget mere, fordi ... ja... bare fordi jeg trænger til at være grim og dum.
Og så vil jeg kommentere anonymt.

Jeg skal så meget af med de sure, bitre stikpiller og have presset noget ud mellem sidebenene, som længe har hindret mig i selv at skrive ordentligt og frit. Jeg regner med, at det er det, der driver de andre, der kommenterer anonymt...

Altså. Der er selvfølgelig dem, der er anonyme, fordi de ikke har oprettet hverken profil eller blog, men det er ikke sådan en, jeg vil være.

Jeg vil gøre ligesom nogle af de andre bloggere, der igennem tiden har samlet misundelse sammen, virkelig skabe noget ravage og dele nogle af de lede lussinger ud.
Måske vil jeg lige prøve at sløre, at det er mig, der står bag den kommentar, der kommer til at sidde som en spids sten i skoen på blogejeren.
Sprogligt, mener jeg.
Det må være en flad fornemmelse at blive genkendt på at skrive 3 spørgsmålstegn hvergang man kommenterede eller ved at bruge den samme formulering eller ordstilling, som man plejer.

Jeg vidste bare, at jeg ville kunne bruge min universitetsuddannelse i dansk til noget.

Men så skal de sateme også få sandheden at vide om, hvad jeg mener om dem. Allesammen. De mennesker, der garanteret kun blogger for at få læsere og blive store og kendte.  Jeg vil gøre dem så kede af det, som jeg overhovedet kan, så de kan sidde der med skriveblokering og være usikre. Og så vil jeg huske at skrive noget med at Skyggesiden er den bedste. 
Hvis ikke, der er andre, der gider at sige det, så må jeg jo selv.

Jeg har bare noget sygdom, der plager mig lidt og som stopper missionen. Det er sådan noget krillerværk...

Sådan noget selvrespekt og respekt for andre, der vover at skrive.

Det skal jeg lige af med, før jeg kan iklæde mig anonym-kappen og verbal-stabbe uden at skulle føle mig ynkelig og få en grim smag af selvlede bagerst i munden.
  

8 kommentarer:

  1. Super - det var det her indlæg jeg lige trængte til idag.

    SvarSlet
  2. Er der igen noget jeg er gået glip af i Blogland?

    SvarSlet
  3. @Karoline: Jeg skulle også lige af med det :) Har kastet dig ind på listen over blogs, jeg læser fast, forresten.

    @Anne Lotte: Det ved jeg ikke? Det er gamle sandheder, så det er ikke fordi der er ny ballade. Vist bare mig, der har gået og ruget over et par ubehagelige besøg i kommentarfeltet.

    SvarSlet
  4. Jeg synes det ville klæde dig at være en anonym heks. Og du har ret i, at du skal huske at sløre din identitet. Lav stavefejl, opret en falsk profil, lad som om du er mand - uha der er mange veje. Men vær ikke sarkastisk eller morsom, for så fanger vi, at det er dig, der er bag :)

    SvarSlet
  5. @onkel Anne: Nååå... det er jo let nok. Eller.
    Hvorfor var det lige, jeg skulle gøre det igen?

    SvarSlet
  6. jeg kom bare lige i tvivl om, hvorfor jeg ville gøre noget så usympatisk.

    Det er gået over nu :) Muaahaaahaaa

    SvarSlet
  7. hahhahahhahaa I love you! ;)

    SvarSlet

Jeg er glad for kommentarer. Det er rart at vide, at der er nogen, der gider...