torsdag den 27. oktober 2011

Slået til voksen af boomerang-medicin

For nogle år siden arbejdede jeg som ledelsesassistent for en mandling chef.  Et job, der meget handlede om powerpoints, sparring om personalereduktioner og bekræftelse af at han var the bossman.
Meget kort opsummeret var han ret speciel. Eller...  prototypen på en mandlig direktør.

Han havde lidt problemer med blæren og det lærte jeg at udnytte. Hvis chefen er en udspekuleret rad, så må assistenten hurtigt gro et par genveje til at få sin vilje igennem, så jeg fandt ud af, at det bedste tidspunkt at få lidt benefits var, når han med samlede knæ og vand i øjnene krabbede sig hurtigt i retning af toilettet nede ad gangen.

Han ville sige ja til hvad som helst for at slippe for at tisse i sit Armanisæt.

Chef, jeg skal til London onsdag i næste uge, men det passer simpelthen så dårligt med returfly. Er det ikke OK at jeg booker et par ekstra overnatninger? Så er jeg tilbage på tirsdag igen?
Hvis han ikke hoppede på den med det samme, var det bare et spørgsmål om at blive ved med at snakke til blæren samarbejdede. Med mig.

Tricket var at have bestillingen klaret inden han kom tilbage fra toilettet med urinfri ilt til hjernen og havde skiftet mening.

Mig? Jeg kan ikke fanges med den slags tricks. Slet ikke når jeg er faldet en lille smule i søvn i sofaen. Og Dolly Parton sover på maven.
Derfor er det i år, jeg skal være voksen og holde familejulefrokosten herhjemme hos os selv den 25. december.

1 kommentar:

Jeg er glad for kommentarer. Det er rart at vide, at der er nogen, der gider...