tirsdag den 15. november 2011

Jeg er stemmer stadig ikke DF. Og fannerme heller ikke på Anders Breivik

Anders Breivik fik ikke taletid foran masserne få dage efter sin voldshandling på Utøya. Igår stod han i retssalen foran overlevende og pårørende og alverdens hungrende medier og fortalte, hvorfor han slog alle de mennesker ihjel.

Så vidt jeg har forstået, var det ikke for at videregive en undskyldning eller for at angre en sindssyg handling. Faktisk regnede han med at nogen ville skyde ham, så psykopaten har sikkert været rigtigt fortrydelig over, at han ikke måtte have sin tempelridderuniform på.

Jeg kan godt forstå, at der er mennesker, der søger en forklaring på den gale mands værk.

Derimod kan jeg ikke forstå, at nogen mener, at den politiske tone i medierne og på diverse blogs, har været medskyldig i Breiviks handling.
Overhovedet ikke.
Fordi jeg selv er tilhænger af europæiske værdier og imod islamistiske tendenser som fx shariazoner i Danmark (Vorherre til hest), så mener jeg ikke, at jeg har blod på hænderne...

Katrine Winkel Holm har holdt et indlæg på en norsk kongres om emnet. Hun skriver det bombastisk og i form af en tale, der skal videregives mundtligt, men ikke desto mindre er jeg enig i hendes vinkling af skyldsspørgsmålet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg er glad for kommentarer. Det er rart at vide, at der er nogen, der gider...