søndag den 26. februar 2012

Dykkersyge

Jeg taler med min arbejdsgiver i øjeblikket for at finde ud af, hvornår jeg skal melde mig tilbage på arbejdsmarkedet og afholde ferie, så jeg kan starte på det helt rigtige tidspunkt for både firmaet og mig.

Jeg har lidt kriller i maven. Lidt 'nu-kommer-virkeligheden-tilbage'-ubehag.

Det er både fedt at have gode kolleger, labre lokaler, voksen-udfordringer og færdiglavet frokost i vente, men det er også skræmmende på en helt basal måde, at jeg skal sende Aksel i pasning og ikke se ham ret mange timer om dagen.

Mest af alt har jeg efterveer.
Kvalme som vender tilbage med forsinkelse.

Jeg blev sygemeldt nogle måneder før jeg skulle føde, fordi jeg var så stresset at min krop reagerede. Temmeligt ufleksibelt arbejdsmiljø og en chef, der videreformidlede det pres, han selv følte han var udsat for fra sin foresatte.
Mails om at det ikke var velset at jeg kørte hjem dagen før begravelsen, fordi firmahåndbogen foreskriver, at man er så meget som muligt sammen med teamet på kontoret. Gentagne informationer om, at der var nogen, der holdt øje med mig.
Kvalme.

Chefen er der ikke mere og jeg har en anden leder nu. Jeg holder stadig rigtigt, rigtigt meget af firmaet og det vi laver. Jeg har både nogle gode gamle legekammerater at komme tilbage til og nogle nye, jeg glæder mig til at arbejde med.

Mailvekslingen med den nye leder er fin. Fleksibel. Vi finder en løsning som passer os. Men jeg har gammel kvalme.

Måske er det bare min hjerne, der er på vej mod overfladen og er ved at trykudligne. 

2 kommentarer:

  1. Det er jo bare gammel kvalme som ikke skal have lov at ødelægge noget som måske er rigtig godt. Kvalme på samme måde som vi hader en eller anden ret i årevis, og når vi så smager den igen opdager vi at det faktsik smager rigtig godt. Og du vil sikkert opdage at der er blevet rigtig rart at være på din arbejdsplads. Så op på hesten igen og på arbejde med åben pande :-)

    SvarSlet
  2. Kan godt følge dig, selv om jeg aldrig har prøvet det selv: det må være sårbart at skulle aflevere sit lille barn til andre i mange timer - og mht. jobbet, så husk på, at forholdet mellem din nye leder og dig jo stadig er nyt og næsten ubeskrevet - og det der ER skrevet i form af mails ER positivt :-) Det skal nok gå godt.

    SvarSlet

Jeg er glad for kommentarer. Det er rart at vide, at der er nogen, der gider...