torsdag den 26. juli 2012

Det er øko!

Mange i mit segment (Ovre i det fjernere hjørne, bevares) har orienteret sig mod fairtrade, øko, genbrug og spelt.  Det er der rigtigt god grund til, hvis man tænker på kloden og hinanden og fremtiden, men jeg tænker stadig først og fremmest på mig selv og hvad jeg får for pengene.
Undskyld.

Det vil sige, at jeg er meget for økologi. Nogle gange. Hvor jeg får lige så god eller bedre kvalitet i økoprodukterne, så køber jeg dem - men hvis jeg på indholdsfortegnelsen eller på de brune pletter på gulerødderne kan se, at jeg betaler økoprisen for at få dårlig kvalitet, så vinder kvaliteten.  Smag og kvalitet.

Derfor også spelt. Nogle gange. Når jeg ikke har hvedemel fra Aurion tilbage og så skal det også være spelt fra Aurion.

Derfor grinede jeg også i segment-skægget idag, da dagens sweetdeal ramte min inbox.
Vælg en grøn og bæredygtig transportform med en flot herre- eller damecykel
Tilbuddet er ok, hvis man kigger på farven og udseendet og er for genanvendelse og ser det som en afgørende faktor, men ...  udstyret er ikke imponerende og det er kun i to størrelser, så man skal enten sparke knæene i brysterne eller strække sig for bæredygtigheden.

I mit hjørne af segmentet er geargrupper og udstyrslir meget vigtigt.

Det er måske også at tale ned til recyckling-segmentet udelukkende at slå på bæredygtigheden? Ville det ikke svare til at servere en lillebitte sej biobøf og kunstfærdigt arrangere kartoffelskræller ved siden af, mens man råber bio, øko og dyrevelfærd meget højt? (Vi dræbte koen alligevel)
Eller sælge en benzinbil i en utroligt fin statementfarve med 50 hestekræfter?

Kan også være, det bare er mig, der er sart. Jeg har ikke fået sukker i over et døgn og har hovedpinen fra helvede. Trænger til at råbe noget med at hele verden er luret!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg er glad for kommentarer. Det er rart at vide, at der er nogen, der gider...