onsdag den 4. juli 2012

Thai-spejl. Dag 2.

I mandags var jeg vred. Igår fulgte nedsmeltningen som den altid gør: Vredens sande kilde. Jeg var så ked af det hele, at jeg stortudende måtte ringe til Mikkel.
Uden helt at vide, hvorfor Mikkel lige skulle komme.

Han sørgede for at hælde noget mad og noget vand i mig og langsomt begyndte det at lysne.
That is... Det lysnede efter jeg havde sparket min røv ud at løbe en tur. Det holdt hårdt, men jeg fik samlet endorfin-points op på vejen.

Sagen er, at jeg har mulighed for at tænke på mig selv. Er der noget her i verden, jeg virkelig ikke er i træning med, så er det det. Det er simpelthen så svært for mig, at jeg finder på alverdens åndssvage overspring. Fx at vaske tøj. Eller købe ind. Glemme at spise. Og fastholde mig selv i den ophængte rolle, som er ved at kvæle mit humør.

(Før nogen får gode ideer: Jeg har ikke lyst til at tage på spaweekend uden barn. Virkelig ikke. Jeg har muligheden for at trække vejret for min egen skyld de timer om dagen, hvor han er i vuggestue og det er alt rigeligt.
Nu skal jeg så bare i træning med at gøre det).

Idag. Bootcamp dag 2.
Det kunne umuligt blive værre end igår, men jeg har stadig brug for hjælp udefra, så jeg bookede en tid hos den afsindigt dygtige Noi.
Jeg er selv massør. Noi er massagens Chuck Norris.

Hos hende er der heller ikke skyggen af mulighed for at jeg kan tænke på hende istedet for mig selv. Jeg spurgte selvfølgeligt og indfølende om det ikke var hårdt at massere hver dag og mange gange 2 timer ad gangen - og ville gerne vide, om hun bedst kunne lide de lange behandlinger.

Ja, siger hun. Det er bedst. 1 time er for kort, hvis der er problemer med kroppen. Halvanden time, to timer, tre timer er godt. To timer hvis det er en stor krop. Halvanden time er godt til dig.
Og således fik hun venligt og smilende vendt fokus tilbage i den rigtige retning: På mig og mine behov. Ikke hendes.

Jeg er stadig ikke helt overbevist om, at vejen til Zen og antistress går ad 'tænk på mig selv først'-vejen. Men når Noi viser, at hun er helt ude af stand til at bringe sig selv ind i ligningen, så er det som at få et stærkt belyst spejl holdt op foran stressfurerne. Lidt ligesom at prøve jeans. Bare behageligt.

Måske lærer jeg hen ad vejen at blogge om noget, der ikke er så navlepillende igen. 

2 kommentarer:

  1. Åh jeg kunne godt bruge en god gang massage! Min krop (og mit sind) trænger så meget til det.

    Vil du ud med hvor hende Noi kan findes henne? Evt. en hjemmeside?

    Eller vil du ikke dele? :-)

    SvarSlet
  2. Hun arbejder her: www.aromaterapi-thaimassage.dk :)

    SvarSlet

Jeg er glad for kommentarer. Det er rart at vide, at der er nogen, der gider...