tirsdag den 25. juni 2013

First world problems

Jeg har skrevet en takkemail til Byens Bager i Silkeborg. Deres rugbrødsstykker med mørk chokolade har reddet mig et par gange, når mit blodsukker har slået alle rekorder i styrtdyk. 
Når jeg får kemo, gider jeg nemlig ikke spise hvidt brød. Eller noget med mælk. Eller svinekød. Eller noget, der er røget eller branket, så når jeg er kemosmadret, sart og nede til tælling, er det kun æbler, agurker, rabarbersorbet fra Dolce Vita og chokoladerugbrød, der dur.

Jeg fik en kortfattet, men overvældet jysk kvittering tilbage på min lovprisningsmail.  Det er ikke hver dag, de bliver anbefalet, at deres personale i drive-in-lugen bliver mødt med rød løber, fanfare og applaus når de stempler ind.

Jeg er tilbage. Til der, hvor jeg det meste af tiden går og funderer over, hvordan jeg skal få ansigtet tilbage i den form, det havde for 3 år siden og hvordan jeg får smidt 5 kg og strammet mave og mås op på en måned, samtidig med at min krop skal lære at løbe ordentligt og sammenhængende igen uden at skrige.

Fra på fredag har jeg en uge, hvor det er Kong Kemo, der bestemmer.
Overvejer at prøve, om det virkelig er rigtigt, at man kan tabe sig liggende mens man spiser chokolade, bare man har et tv-shop-mavebælte og meget korte mumle-tights på.
Der er jo en normalitet, der venter på den anden side.

7 kommentarer:

  1. Hæ, jeg cravede æblejuice, hvid te, rodfrugter og lakrids-is. Det er ren slankemad, du har gang i.
    Kram

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Hør, HVIS det virker det der tv og mavebælte shit, så skriver du lige ikk? Er røget på en hormonkur der lover uren hud (!), ansigtshår (!) og kilo....Yai..

    SvarSlet
  4. Det er præcis den binyrebarkhormonfanden, der har givet mig rundt hovede og rund mave og ekstra kilo. Ansigtshår? Oh yes. Skulderhår? Oh yes. Men det går væk igen, siger de. Håber bare, at kiloene lytter.

    SvarSlet
  5. Åh pis, det var så meget ikke lige hvad jeg manglede....så du har alle symptomer? Kan ikke vente...(suk)

    SvarSlet
  6. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  7. Du har gode chancer for at slippe billigere. Jeg fik binyrebarkhormon i 5 måneder. Men det er noget skidt, som man blandt andet også kan få diabetes 2 af. Jeg havde en stor udfordring, fordi jeg bare kunne æde uden at nå mæthedsgrænsen

    SvarSlet

Jeg er glad for kommentarer. Det er rart at vide, at der er nogen, der gider...